Naše škola je malotřídní škola se dvěma třídami ZŠ, kde je 5 postupných ročníků, jednou třídou MŠ, jedním oddělením školní družiny a školní jídelnou.
Jsme školou a školkou Začít spolu.
Nově s naší škole pracujeme s metodou FIE (Feuersteinovo instrumentální obohacování) v 1. - 5. ročníku.
Škola má více než dvousetletou tradici (založena v roce 1788, s jedenáctiletou přestávkou v letech 1980 – 1991), od roku 1949 sídlí v zámecké budově. Ta poskytuje dostatečné prostory ke vzdělávání a výchově žáků, zázemí pro osobní i duševní hygienu žáků i zaměstnanců. K budově přiléhá školní zahrada navazující na rozlehlý zámecký park. Škola je vytápěna částečně zemním plynem, částečně tuhými palivy.
Učebny školy jsou prostorné, světlé, vybavené moderním žákovským nábytkem. Kromě běžných pomůcek má škola počítačovou síť s připojením na Internet a dostatek softwarového vybavení pro potřeby vzdělávání. Učebny jsou vybaveny dataprojektory , dotykovými displeji a tablety. Na velmi dobré úrovni je vybavení školy učebnicemi a učebními pomůckami. Škola má interaktivní učebnu pro výuku přírodovědných předmětů a tvůrčích činností.
Nejbližšími partnery školy jsou rodiče žáků a zřizovatel.Škola s nimi aktivně spolupracuje, stejně jako s dalšími institucemi, společenskými a zájmovými složkami v obci. Partnery školy jsou dále blízké málotřídní i plně organizované školy, odborná školská poradenská a speciální zařízení, odbor školství Městského úřadu v Jindřichově Hradci, dětští lékaři.
Základní vzdělávání v naší škole navazuje na předškolní vzdělávání a na výchovu v rodině, výchovnými a vzdělávacími strategiemi se snaží usnadnit přechod dětí z předškolního vzdělávání a rodinné péče do povinného systematického vzdělávání. Vychází z poznávání, respektování a rozvíjení individuálních potřeb, možností a zájmů každého žáka/žákyně (včetně žáků/žákyň se speciálními vzdělávacími potřebami i žák/žákyň nadaných a mimořádně nadaných).
Prioritou školy je, aby z ní odcházeli žáci/žákyně motivovaní k dalšímu učení, otevření, samostatní s dobře vybudovanými pracovními návyky. S ohledem na specifické podmínky málotřídní školy je naším trvalým cílem, aby žáci/žákyně po překonání počátečních přirozených adaptačních problémů byli schopni dostát nárokům následujícího ročníku v plně organizované škole, v níž budou pokračovat v povinné školní docházce.
Ve výuce i mimo výuku uplatňujeme společné postupy, kterými se snažíme utvářet a rozvíjet klíčové kompetence žáků/žákyň a dětí:
1. dopolední blok: 8:00 - 9:30
2. dopolední blok: 10:00 - 11:30
odpolední blok: 12:15 - 13:45
Jak prší v březnu, tak také v červnu.
Svátek má Eduard
Státní svátky a významné dny na dnešek:
Zítra má svátek Josef
Státní svátky a významné dny na zítřek: